2012-09-29

filem kita: HANTU KAPCAI

nak try jugak buat preview nie.. wakakaka.. 
aku yakin aku boleh >> giler positive... klo macam haram at least aku cuba...am i rite??? hehehe
but if ade yang tak puas hati tue plis buat pandai yerr... dont hentam me like makan ketam...

for the first try, aku preview filem melayu; hantu kapcai.. sebelum nak tulis dengan lebih lanjut, kena la tau sinopsis dulu... ye ke idok? so aku malas nak reka ayat bagai coz apa yang aku tulis dengan apa yang blogger lain tulis just the same meaning so aku copy jer la sinopsis nie dari guaaaaa.
but untuk yang malas nak click >> malas bebenor kome nieee... so bace jer la ape yang aku copy yer..

'Hantu Kapcai' berkisar tentang Ajib (Zizan), seorang mat rempit yang kesempitan wang terjebak dalam perlumbaan haram dengan musuh ketatnya, Tiger (Remy Ishak) demi memenangi wang pertaruhan. Bagi memastikan kemenangan berpihak padanya, Tiger sabotaj perlumbaan itu menyebabkan kemalangan ngeri yang mengorbankan nyawa Ajib.
Ajib yang muncul sebagai hantu, namun hanya mampu dilihat oleh calon Imam Muda di kampungnya iaitu Ibrahim (Fizz Fairuz). Ibrahim berusaha mencari jalan untuk menyakinkan keluarga Ajib serta memberikan semangat kepada adik Ajib, Akim (Hairulazreen) untuk menuntut bela dan sekaligus menebus hutang Ajib.

if korang nak cakap citer ni mengarut,,tiada halangan dari pihak aku... but we must remember ini just filem je kot... no big deal with the fantasy and yang tengok citer ni pun dah besar-besar belaka...boleh fikir sendiri mana yang reality and fantasy? 
owhhh tengok citer korea yang tak logic langsung, puji-pujian bukan kemain melambung lagi...mael pun tak melambung macam tue... hahahaha...
citer nie memang lawak giler,unpredicted betul lawak dalam citer nie,,,ade jugak lawak lapan belas, but tu bukan masalah sebab penonton filem nie memang dah specific untuk lapan belas tahun keatas sahaja, so kalau ada budak-budak bawah umur yang terlepas yang tengok, hempuk pala dieorang jerrr?? x reti baca betul...hahahaha.. dan lagi satu, effect view memang tahap csi... wakakakaka...
about the star yang aku nak bagi... around three and half over five.. normal laaa buah tangan from the beginner pengarah filem.. 

ok... klo korang update pasal citer nie mesti korang ade dengar pasal berita pengarah hantu kapcai nafi hina islam... wow!! ia melibatkan agama??? ermmmm but we need to think more further and further, jangan cepat melatah.. tak kemana pun melatah tak tentu pasal... my question is what you think bout this news after you watch this movie??? and seriously aku pun tak ada jawapan untuk soalan aku.... help me out... hahahahaha..

No comments: