2012-02-15

hanya DIA yang tahu.

 berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.. aku hanya mampu memandang, tiada daya untuk membantu, tiada suara untuk menenangkan..
_ _ _ _ _ _

disaat aku menyusuri jalan kampung yang aman dan permai, bulan sudah menjadi pengganti kepada sang mentari yang terik... hati meronta-ronta untuk cepat sampai ke destinasi... sepupu nak kawen kot... giler tak excited... dah terover niee... tak sangka dia kawen awal dari aku... aku dah target aku kawen dulu, boleh pulak dia potong line aku,, aperpun aku tetap GEMBIRA. huhuhuhu... 

gembira bukan kepalang tengok sepupu aku tersenyum gembira... mana tidaknya hari bahagia hampir tiba... senyum saja laaaaa... 

hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba... tinggal nak tunggu pengantin lelaki jerrr....yang excited semestinyer aku >> macam aku pulak yang nak kawen; punya laaa ghairahnyaa....yer laaa nak tengok laa hensem ke idok yang berjaya mencuit hati sepupu aku yang brutal niee... kihkihkihkihkih... 

so nie gambarnyerrrr yerrrr...





tapi disangka panas sampai ke petang rupanya hujan ditengah hari; memang tak ada kena mengena dengan cuaca... nampak tenang tapi hati yang bergelora siapa yang tahu... tiba-tiba bapa pengantin mengadu sakit dada.. cemas ..panik ..kelam kabut ... 

suasana yang tadinya riuh dengan gelak ketawa bertukar riuh dengan kerisauan... kerisauan bertukar sunyi sepi... berdoa agar semuanya selamat... bacaan yassin berkumandang meminta pertolongan dari yang maha ESA.. 

KRITIKAL... itulah berita yang disampaikan.. suasana yang sepatutnya meriah dengan bunyi kompang menjadi sunyi sepi...bagaikan tiada kenduri kawen... sedih menyelubungi majlis yang serba indah itu...

RELAkanlah dia pergi... walaupun perit untuk kita hadapi tapi sesungguhnya ada hikmah dengan apa yang terjadi...
ahli baru yang hadir dalam keluarga kita bagaikan menjadi pengganti beliau yang pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya...
AL-FATIHAH kepada AHMAD GHAZALI BIN HARUN semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di tempat-tempat orang beriman.
kepada sespupuku yang tersayang tabahkanlah hati untuk hari yang mendatang.

1 comment:

Life Yuyu Ain said...

alahai sedihnye...sian die..;(